Pálos kolostor rom (2/2) / Szépjuhászné, II.ker, Budapest, 108
2018. december 24. írta: Erich

Pálos kolostor rom (2/2) / Szépjuhászné, II.ker, Budapest, 108

A mai Budakeszi út 91–95. sz. teleknél Szent Lőrincnek szentelt kápolnát létesítettek, amelyről 1290-es forrás maradt fenn. A kápolnát egy remete gondjaira bízták. A helyet utóbb Budaszentlőrincnek nevezték.
1301 körül kezdték építeni Budaszentlőrincen a Szent Lőrincről elnevezett pálos kolostort, melyet a negyedik prior, Lőrinc, 1308-ban a rend főkolostorává tett, és fennállásáig e minőségében működött. A kolostorhoz fürdőházat is építettek. Károly Róbert király az első jelentős donátorok között volt, csakúgy, mint Henc fia János, aki a környékbeli erdőket a rendnek adományozta.
1381-től a kolostor búcsújáróhellyé vált, miután a rend bőkezű támogatója, Nagy Lajos király itáliai hadjárata nyomán ide hozatták Remete Szent Pál testét, amelyet Budaszentlőrincen temettek újra. Kevesek által ismert tény, hogy a király Thebai Remete Szent Pál oltalmába ajánlotta hazánkat, társ-védőszentként. A király adományai nyomán további jelentős építkezés kezdődött a területen, mely 1403-ban fejeződött be.

Today's Budakeszi út 91-95. s. There was a chapel dedicated to St. Lawrence at a land, where a source of 1290 remained. The chapel was assigned to a hermit's. The place was later called Budaszentlőrinc.
Around 1301 they began to build a Pauline monastery named after St. Lawrence in Budaszentlőrinc, which was made the fourth main priority, Lőrinc, in 1308, the main monastery of the order, and it functioned as such. A bathhouse was also built for the monastery. King Charles Robert was among the first major donators, as was Henc's son John, who donated the forests to the Order.
From 1381, the monastery became a place of pilgrimage after the generous supporter of the order, King Louis the Great, brought his body of St Paul to Him, buried in Budaszentlőrinc. It is a fact known by a few that the king recommended the protection of our king, Theba, as a co-patron saint. Following the King's donations, another major construction began in the area, which ended in 1403.

img_5674.JPG

img_5669.JPG

img_5675.JPG

img_5670.JPG

img_5676.JPG

img_5671.JPG

img_5677.JPG

img_5672.JPG

img_5678.JPG

img_5673.JPG

img_5679.JPG

img_5682.JPG

img_5683.JPG

A rend közelében lévő őrtorony maradványai / Ruin os a guard tower in the vicinity of the monastery:
https://erichb.blog.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://erichb.blog.hu/api/trackback/id/tr4314512618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.