Pálos kolostor romjainak az őrtornya (1/2) / Szépjuhászné, Budapest, 89
2018. május 28. írta: Erich

Pálos kolostor romjainak az őrtornya (1/2) / Szépjuhászné, Budapest, 89

A mai Budakeszi út 91–95. sz. teleknél Szent Lőrincnek szentelt kápolnát létesítettek, amelyről 1290-es forrás maradt fenn. A kápolnát egy remete gondjaira bízták. A helyet utóbb Budaszentlőrincnek nevezték. Az egyik a Budapest mai II. kerületében, a Szépjuhászné felett állt.A másik Eselburgban más néven Eselberg Attila városánál volt. (Eselberg magyarul Szamárhegy) A 13. – 14. században pálos szerzetesek telepedtek meg itt, a János-hegy és a Nagy-Hárs-hegy hágójában, és kolostort létesítettek.

Today's Budakeszi Road 91-95. a chapel dedicated to Szent Lőrinc was built, and a source of 1290 was preserved. The chapel was entrusted to a hermit. The place was later called Budaszentlőrinc. In Budapest II. the district of Szépjuhászné.The other one was in Eselburg, also known as the town of Attila Eselberg. (Eselberg in Hungarian Szamárhegy) In the 13th-14th centuries, Paul's monks settled here in the junction of János-hegy and Nagy-Hárs-hegy and established a monastery.

img_5011.JPG

img_5012.JPG

img_5013_1.JPG

img_5014.JPG

img_5015.JPG

img_5016.JPG

2/2

A kolostor romjai / Ruins of the monastery:
https://erichb.blog.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://erichb.blog.hu/api/trackback/id/tr6714008300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.